Aproximativ 70% dintre jucătorii care au participat la un sondaj realizat pentru Games Industry în Marea Britanie, Franța, Germania și Spania au precizat că nu sunt interesați de serviciile de jocuri prin streaming. Doar 15% dintre jucătorii intervievați (persoane care joacă jocuri pe diverse dispozitive) sunt interesați de un serviciu de streaming în stil Netflix, dar pentru jocuri. Restul au răspuns fie "Nu acum" (12%), fie că utilizează deja un serviciu asemănător cu Google Stadia și Microsoft xCloud (cum ar fi actualul lider de piață, PlayStation Now). Un mic procent de 3% dintre jucători au pretins că sunt "foarte interesați" de un astfel de serviciu de jocuri prin streaming.
Țara cea mai interesată de platformele de jocuri prin streaming este Marea Britanie, cu 23% din jucători care se interesează despre acest subiect (deși doar 5% sunt "foarte interesați"), urmată de Franța și Spania (14%). Jucătorii germani sunt cei mai puțin interesați, doar 10% dintre aceștia fiind interesați de un astfel de serviciu, 75% fiind neinteresați.
Jucătorii europeni nu sunt prea preocupați de provocările legate de conexiunea la internet. În sondaj a fost solicitat jucătorilor din cele patru țări să accepte sau să nu fie de acord cu o serie de declarații, iar 43% consideră "conexiunea lor la internet suficient de rapidă pentru streaming de jocuri" (23% nu sunt de acord, iar restul nu sunt siguri). Marea Britanie este cea mai optimistă piață dintre cele patru țări în privința vitezei internetului, 54% dintre jucători fiind de acord că au o conexiune suficient de rapidă pentru a juca jocuri în streaming (cel mai puțin încrezători sunt jucătorii din Franța, unde doar 37% sunt de acord că au viteza suficientă de internet pentru streaming de jocuri).
Cu toate acestea, 32% dintre jucători "sunt îngrijorați de posibila pierdere temporară a conexiunii la internet, ceea ce ar împiedica streaming-ul jocurilor", în timp ce 28% nu sunt îngrijorați de acestă pierdere a conexiunii. Interesant este faptul că Marea Britanie (cea mai încrezătoare piață privind viteza la internet) este, de asemenea, teritoriul cel mai preocupat de probabilitatea pierderii temporare a conexiunii la internet (45%).
Unul dintre motivele pentru care jocurile prin streaming ar avansa greu în Europa este popularitatea jocurilor cumpărate în ambalaj. 31% dintre jucătorii intervievați au fost de acord cu afirmația "Prefer să cumpăr jocuri ambalate decât să le joc prin streaming" (față de 24% care au spus nu). Costul este de asemenea o preocupare, doar 22% fiind de acord că un serviciu de jocuri bazat pe abonament ar oferi o bună satisfacție pentru banii cheltuiți.
Dar au existat câteva rezultate promițătoare. 27% dintre jucătorii intervievați au fost de acord cu afirmația "M-ar interesa mai mult serviciul de streaming, dacă aș putea și să descarc jocul pe hard-disk-ul meu" (26% nu sunt de acord cu această declarație). 41% au fost de acord cu afirmația: "nu trebuie să aștepți actualizări înainte de a juca - acesta este un avantaj al jocurilor prin streaming", recunoscând beneficiile potențiale ale serviciilor de streaming (13% nu sunt de acord).
Bineînțeles, unul dintre principalele obiective ale serviciilor de streaming este extinderea accesului la jocurile de console și de PC către un public nou, care în prezent nu deține un dispozitiv dedicat pentru jocuri (în special pe piețele emergente).
Jumătate dintre cei chestionați pe cele patru piețe pretind că locuiesc într-o gospodărie cu cel puțin un serviciu de divertisment bazat pe abonament, 21% abonându-se la două sau mai multe servicii, iar 7% la trei sau mai multe servicii. Netflix este cel mai popular serviciu pe bază de abonament (30%), urmat de Amazon Prime (27%) și apoi de Spotify (12%).
Marea Britanie este cea mai mare piață pentru abonamentele de streaming video, urmată de Spania, Germania și Franța.
Trimiteți un comentariu
☑ Comentariile conforme cu regulile comunității vor fi aprobate în maxim 10 ore.