Filmul "Câinele Japonez" va fi difuzat la televiziunea TV1000, marți, 26 mai, orele 22:00, anunță postul tv printr-un comunicat remis către hdsatelit.com.
O poveste duioasă despre pierdere, speranță și regăsire, ce conectează România cu Japonia, și o relație complicată tată-fiu. Bătrânul Costache Moldu (Victor Rebengiuc), rămas văduv, își pierde gospodăria și casa în urma viiturilor ce i-au lovit satul. Ticu (Șerban Pavlu), fiul său pe care nu l-a mai văzut de douăzeci de ani, revine din Japonia împreună cu familia - nevasta și fiul în vârstă de șapte ani. În cele câteva zile de vizită, relația stingheră dintre cei doi se transformă, se îmblânzește, eliberată de resentimentele adunate.
Filmat în Giurgiu (în satele Plopşoru, Frătești și Vieru, din Giurgiu.), regizat de Jurgiu şi produs de Giurgiu Tudor Cristian, după un scenariu scris de Iona Antoci, Gabriel Gheorghe și Tudor Cristian Jurgiu, filmul are ca producător pe Tudor Giurgiu. În rolurile principale joacă Victor Rebengiuc și Șerban Pavlu.
Șerban Pavlu - interviu pentru TV1000
„E un film inedit în nașterea sa. În filmul de artă românesc sunt în general scenarii, dacă nu create integral de scenarist, măcar în parte. Aici, Jurgiu a venit pe scenariul altcuiva (n.a. povestea inițială a aparținut lui Ioan Antoci, fiind distinsă cu Premiul Krzysztof Kieslowski pentru Cel mai bun scenariu din Europa Centrală şi de Est, la ScriptEast 2009, și Premiul HBO pe 2008 pentru Cel mai bun scenariu de lungmetraj).
Sunt părți ale filmului ascunse, lăsate la latitudinea spectatorului. E un scenariu ce nu dă prea multe informații despre personaje. Le citești printre rânduri. Ca în viață. De multe ori, despre oameni aflăm doar frânturi, le recompunem în capul nostru. O persoană nu ni se dezvăluie în totalitate, istoria sa e cumva niciodată complet dezvăluită.
În film, sunt două paliere, unul general, și altul al migrației tinerilor. Satul este casa. Japonia e foarte îndepărtată, cea mai îndepărtată, sugerează distanțarea într-o altă cultură. Germania, de exemplu, ar fi fost mai accesibilă. Dar Japonia este o barieră de netrecut, ce se ridică atât cât să treacă Ticu pe sub ea.
O a treia metaforă este între fiu și nepot. Un vârstnic de la sat se raportează la nepot ca la o ființă de pe altă planetă.
Ticu e lăsat voit neconturat, el este ceea ce vede Costache. El e mai degrabă o proiecție a tatălui. Eu nu m-am gândit că acest tip de personaj ar fi avut un plan bine stabilit de ajunge în Japonia. El a ajuns acolo, e un dezrădăcinat”, explică Șerban Pavlu pentru televiziunea TV 1000.
Premii obținute
- Festivalul Internațional de Film de la Varșovia 2013 - Cel mai bun film („pentru duioșia cu care ilustrează personajele și lumea“)
- UCIN – România, 2013 - Premiul „Opera Prima”
- Premiile Gopo 2014 - Victor Rebengiuc - Cel mai bun actor într-un rol principal într-un film de lungmetraj ficţiune
- Premiile Tiff 2014 - Tudor Cristian Jurgiu - Premiul Zilelor Filmului Românesc - debut
- Festivalul Internațional de Film de la Vilnius – Lituania, 2014 - Cel mai bun film „Noua Europă -
Trimiteți un comentariu
☑ Comentariile conforme cu regulile comunității vor fi aprobate în maxim 10 ore.