sâmbătă, 2 decembrie 2023

20,8 miliarde de euro investite în producții originale europene în anul 2022

Investițiile în producțiile originale europene (excluzând știrile și drepturile sportive) au atins anul trecut suma de 20,8 miliarde de euro, anunță Observatorul European al Audiovizualului. Aceasta reprezintă o creștere semnificativă, marcând o revenire puternică după criza din timpul pandemiei.

Utilizator servicii de streaming - Imagine decorativă realizată de HD Satelit România

Cheltuielile pentru conținut original au crescut mai rapid decât veniturile sectorului audiovizual european, în timp ce cheltuielile pentru drepturile sportive au crescut considerabil. Observatorul European Audiovizual a raportat că în 2022 cheltuielile serviciilor globale de streaming au crescut considerabil (+70% față de 2021, ajungând la 4.9 miliarde EUR), reprezentând 24% din totalul cheltuielilor pentru conținut original european. Cu toate acestea, aceasta nu implică neapărat o creștere și în continuare a cheltuielilor, deoarece unele servicii de streaming au anunțat că vor limita investițiile în conținut non-american. 

Dintre platformele globale de streaming, Netflix a investit în anul 2022 aproximativ 45% din totalul cheltuielile serviciilor de streaming pentru conținut original european, totuși în scădere de la 58% în anul precedent, pe măsură ce alte servicii SVOD, în special Amazon Prime, și-au mărit investițiile.

Cota producțiilor bazate pe scenariu, în cheltuielile serviciilor de streaming pentru conținut original, a scăzut ușor în timp, dar programele bazate pe scenariu reprezintă totuși partea principală (83%).

Cheltuielile serviciilor de streaming globale nu au înlocuit cheltuielile posturilor de televiziune. Dimpotrivă, posturile de televiziune și-au crescut cheltuielile. Această creștere a cheltuielilor posturilor de televiziune a fost evidentă la radiodifuzorii privați, deși a existat în același timp o creștere puternică a costurilor drepturilor sportive.

Totuși, posturile publice de televiziune au jucat un rol cheie în finanțarea conținutului original în mai multe țări (de exemplu, Danemarca, Germania, Belgia sau Olanda). Pe de altă parte, posturile private de televiziune domină în Polonia, Italia și Franța, în privința conținutului european.

Conținutul original reprezintă 35% din cheltuielile difuzorilor cumulați (publici si privați), urmat de drepturile sportive și programele achiziționate, aproape la egalitate (28% și respectiv 26%). Totuși, drepturile sportive ocupă primul loc în ceea ce privește cheltuielile pentru conținut ale difuzorilor privați și au crescut semnificativ mai rapid decât orice altă categorie de programe.

Atât difuzorii privați, cât și cei publici și-au mărit investițiile în conținut original, probabil în detrimentul achizițiilor.

Regatul Unit și Spania reprezintă împreună 37% din cheltuielile serviciilor de streaming globale pentru conținut original european. Cota acestor platforme de streaming în cheltuielile pentru conținut original este deosebit de mare în Spania (peste 50%) și, într-o măsură mai mică, în Regatul Unit, Italia, Danemarca și Suedia.


9 comentarii despre subiectul „20,8 miliarde de euro investite în producții originale europene în anul 2022”:
Anonim

O să ne fie dor de filmele americane ?

Sorin

Nu neaparat. Insa cred că asta indică o schimbare în gusturile publicului și o cerere mai mare pentru conținut diversificat.

Anonim

Observ că Netflix încă deține o cotă mare din cheltuielile pentru conținut original european, chiar dacă a scăzut comparativ cu anul trecut. interesant de văzut cum posturile publice au un rol cheie în finanțarea conținutului original în anumite țări. Se pare că strategiile de finanțare variază semnificativ între țări. Însă în ceea ce privește conținutul original, mă întreb cât de mult influențează aceste investiții calitatea generală a producțiilor. Mai multe fonduri înseamnă neapărat și o calitate mai bună?

Sorin

Probabil că mai multe fonduri permit o selecție mai bună a proiectelor și acces la resurse mai bune, dar calitatea artistică rămâne subiectivă.

Anonim

Cred că diversitatea e cheia aici. Cu mai mulți bani investiți, există mai multe șanse să găsim conținut care să satisfacă o gamă largă de gusturi și interese. Pe de altă parte, cheltuielile crescute pentru drepturile sportive arată că sportul rămâne o componentă cheie pentru televiziuni, în special pentru difuzorii privați. Drepturile sportive sunt o investiție costisitoare, dar par a fi esențiale pentru a atrage audiențe mari.

Sorin

Chiar și cu toate aceste investiții, rolul pieței europene în context global este încă un subiect de discuție. Cu toată creșterea, suntem la nivelul producțiilor americane?

Anonim

Probabil că nu suntem încă la acel nivel, dar creșterea investițiilor și diversificarea arată că Europa își consolidează poziția în industria globală a conținutului audiovizual.

Anonim

20,8 miliarde de euro investite în producții originale europene în anul 2022

si nici un blockbuster european... banii aruncati de pomana ! bleah.... numai productii woke ! unde sunt filmele de genul alora din anii 60-70-80...

Cristi

Nu e așa anonim, îți dau un singur exemplu, Fabrica de bani ,spaniol , deci european, făcut de Netflix, a avut un succes extraordinar.

Trimiteți un comentariu

☑ Comentariile conforme cu regulile comunității vor fi aprobate în maxim 10 ore.

Top 10 articole în ultimele 7 zile